Co to jest

     Pilates?

Joe dla najbliższych

a dla świata Joseph Hubertus Pilates (1880-1967). W każdym stuleciu jedynie nieliczni potrafią przeciwstawiać się utartym poglądom.

Niezależnie od dziedziny, którą zgłębiają, wyprzedzają swoje czasy, a ich idee nawet po upływie setek lat nie przestają zachwycać świeżością i aktualnością. Tak było w przypadku J.Pilates’a. Nękany licznymi chorobami opracował pionierski system ćwiczeń, który miał uwolnić jego podopiecznych od wszelkich fizycznych dolegliwości.

Contrology

w oryginale, a dziś Pilates to coraz bardziej rozpoznawalny system treningowy pracy z ciałem na świecie.

Joseph Hubertus Pilates (1883-1967) to autor niezwykłej metody opartej na wieloletnim poszukiwaniu, zgłębianiu tajemnic i możliwości ciała ludzkiego.

Stworzył genialny produkt nazywany przez wielu „sztuką kontrolowania ciała i umysłu”. Holistyczna metoda rozwija siłę, elastyczność, wytrzymałość całego ciała, jednak najważniejszą zdaje się być umiejętność angażowania „powerhouse” (mięśni brzucha, mięśni dna miednicy, mięśni kręgosłupa lędźwiowego) przy prawidłowym ustawieniu kręgosłupa i świadomym oddechu.

Pilates na matach i na „krześle elektrycznym”

Oryginalna sekwencja to trochę ponad 30 ćwiczeń na macie, których opanowanie w sposób prawidłowy może zająć kilka lat.

Jednak J.Pilates zaprojektował także specjalistyczne sprzęty ze sprężynami (Reformer, Cadillac, Guillotine, „Electric Chair”), na których można ćwiczyć w wielu ośrodkach Pilates na całym świecie. Jeśli komuś się to jeszcze nie udało to z pewnością nie doświadczył wszystkiego co Pilates ma do zaoferowania.

  Pilates

oczami Klientów

Dzięki regularnym treningom Pilates wyeliminowałem przewlekłe dolegliwości bólowe kręgosłupa. Treningi prowadzone przez „nadtrenerkę” okazały się też na tyle motywujące, że jestem po nich zawsze pozytywnie nastawiony do życia. Dziś w pełni formy pokonuję setki  kilometrów na rowerze tygodniowo. Chodzę na Pilates już cztery razy w tygodniu. Wkrótce jeszcze częściej !!!

Andrzej lat 44

Pilates jest dla mnie sztuką ruchu. Jest satysfakcją z odkrywania „cielesności” i radością z odkrywania swoich możliwości.  

Systematyczne treningi przyniosły szereg zmian takich jak poprawa postawy, zwiększenie siły mięśniowej, poprawę elastyczności kręgosłupa oraz poprawę funkcji mięśni dna miednicy. Zarysowały się kształty mięśni szczególnie w obrębie brzucha i pośladków – co zaobserwował mój mąż J.

Jednak aby pokochać Pilates niezbędny jest Mądry Nauczyciel, który wie jak nauczać, a pasja do Pilates przenika go na wskroś.

Magda lat 37

Pilates przede wszystkim poprawił komfort mojego życia. Zniknęły dotychczasowe bóle pleców, poprawiło się moje samopoczucie i radość z życia.

Pilates uświadomił mi jak ważny zarówno w ćwiczeniach jak i w codziennym życiu jest prawidłowy oddech, o czym często zapominałem.

Poprzez regularność i cierpliwość doczekałem się zadowalających efektów J

Pilates jest też dla mnie zdrową formą ucieczki od codziennego stresu, wentylem, pozwalającym wypuścić nadmiar złych emocji gromadzących się w głowie i ciele.

Szymon lat 35

Pilates polecam każdemu, kto zamiast walczyć ze sobą, chce nad sobą pracować, zamiast siebie zmieniać, chce siebie poznać i akceptować. Zwiększa świadomość ruchu i własnego ciała, pozwala skupić się na “tu i teraz”. Gdy zaczęłam ćwiczyć pilates, zrozumiałam, że część ćwiczeń zupełnie podstawowych wykonywałam nieprawidłowo. Między innymi dlatego Pilates zwiększa efektywność wysiłku wkładanego w inne sporty. Ostrzeżenie: Jest uzależniający! Pilates może stać się ważną częścią stylu życia, szczególnie z odpowiednimi instruktorkami. Ja bez pilatesu już nie mogę żyć J

Marta lat 36

Dla kogo

        jest Pilates?

Sport

Utrapieniem każdego sportowca jest kontuzja. Kumulacja przeciążeń w ciele prowadzi do urazów tkanek, których wytrzymałość, jak każdej materii, ma swoje granice.

Pilates to idealna forma treningu wspierającego dla każdego sportowca, niezwykle pomocna w niwelowaniu przeciążeń oraz w profilaktyce przeciw urazowej. Trening sprzyja rozwijaniu potencjału sportowego poprzez świadome angażowanie ciała w ruchu.

Pilates jako jedna z najskuteczniejszych form zwiększa elastyczność mięśni przy zachowaniu siły mięśniowej. Pilates dla wielu wybitnych sportowców to droga do ich sukcesu. Trenują z nami m.in. piłkarze, biegacze, triathloniści, pływacy, tenisiści oraz pasjonaci sztuk walk.

Dla kogo

        jest Pilates?

Tabletka przeciwbólowa

Ból jest częścią życia. Jest informacją o toczącym się w ciele procesie chorobowym. Kiedy łykamy tabletki ból pozornie znika, a raczej przechodzi w stan uśpienia. Na chwilę.

Właściwie poprowadzona terapia poprzez ruch przynosi rewelacyjne, długotrwałe efekty i pozwala uwolnić się od nieprzyjemnych i przewlekłych odczuć towarzyszących bólom kręgosłupa, bólom stawów, dyskopatii, po zabiegach w obrębie narządu ruchu, bólom głowy.

Codzienność

Stan naszych mięśni i narządów zależy przede wszystkim od jakości „treningu”, któremu poddajemy nasze ciało każdego dnia, siedząc długie godziny nad komputerem, stojąc lub pochylając się.

To właśnie wtedy nasze ciało ćwiczy. Długie godziny napięć prowadzą do skrócenia mięśni, utrwalenia ograniczonych zakresów ruchów w stawach, do znacznego ucisku na kręgosłup, niedotlenienia i powolnego procesu zniekształcania postawy ciała.

Pilates jest formą treningu o przedłużonym działaniu. Dobre nawyki wykorzystuje się nie tylko podczas zajęć, ale przede wszystkim w codzienności. Siedzenie, chodzenie, stanie i oddychanie nigdy nie będą już takie same J